Ny vd, Kerstin Wirstedt

Kerstin Wirstedt blir Sverigechef för Kunskapsskolan

Kerstin Wirstedt har utsetts till Sverigechef för Kunskapsskolan och tar över ledarskapet för verksamheten från nuvarande vd Fredrik Lindgren. Kerstin Wirstedt har arbetat på ledande positioner inom företaget under 16 år, varav 5 år som grundskolechef.

Kerstin Wirstedt började på Kunskapsskolan 2004 som rektor för grundskolan i Lund. Hon har därefter varit regionchef och grundskolechef inom Kunskapsskolan, och kommer nu närmast från en roll som tillförordnad vd på Stadsmissionens Skolstiftelse.

- Vi får en oerhört kompetent och kunnig Sverigechef i Kerstin Wirstedt. Hon är djupt grundad i vår verksamhet och en mycket erfaren ledare. Hennes operativa bakgrund kommer att bli värdefull i arbetet med att fortsätta utveckla våra skolor och ytterligare vässa kvaliteten, säger Cecilia Carnefeldt, styrelseordförande för Kunskapsskolan i Sverige.

”Medarbetarna är vår största tillgång”

Kunskapsskolan startade de första skolorna år 2000 och genom åren har skolorna blivit fler, samtidigt som den pedagogiska modellen och kvalitetsarbetet har utvecklats och förfinats. Idag driver Kunskapsskolan 29 grundskolor och 7 gymnasieskolor, som alla kännetecknas av en personligt utformad undervisning.

- Det ska bli väldigt roligt att ta över ledarskapet för en så välskött och väl fungerande verksamhet som Kunskapsskolans. Medarbetarna är vår största tillgång och jag ser verkligen fram emot att vi alla ska jobba tillsammans för att göra Kunskapsskolan till en ännu bättre skola för våra elever, säger Kerstin Wirstedt.

Kerstin Wirstedt tillträder sin nya roll i februari 2022.