KED Talk podcast

KED Talk - nytt avsnitt ute

Nu ligger ett nytt avsnitt av podden KED Talk ute. Temat den här gången är betydelsen av Kunskapsskolans internationella nätverk.

Kunskapsskolans internationella nätverk är unikt. Tack vare aktiva skolor och samarbetspartner i sex olika länder finns det möjlighet att utbyta erfarenheter, samarbeta och vidga vyerna för både elever och lärare.

Det här avsnittet av podden KED Talk djupdyker i KED Network och benar ut hur det fungerar. Hur kan det internationella nätverket utvecklas och vem som vinner på det är frågor som diskuteras. Men lyssnarna får också ta del av olika exempel på hur utbyten och samarbeten kan skapas. Och genom det hoppas podden kunna inspirera till fler nyårslöften om att agera globalt inför 2023 .

Medverkar i avsnittet gör Lars Jonsson, rektor Kunskapsskolan Västerås och Ramanjit Khinda, biträdande rektor Kunskapsskolan International i Gurgaon. Värdar är Koos Woltjes från Holland tillsammans med Cecilia Aronsson och Kenneth Nyman från KEDs kontor i Stockholm.

Till KED Talk:

Kunskapsskolans utbildningsprogram i Sverige och utomlands heter the KED Program (KED-programmet). Kunskapsskolor/gymnasier i Sverige och utomlands bedriver undervisning enligt the KED Program och kallas i internationella sammanhang för KED-skolor.