Våra värderingar

Våra värderingar guidar oss i allt vi gör - i våra beslut och hur vi ska agera. Värderingarna är starka var för sig men ska ses som en helhet och tillsammans blir de en tydlig kompass i vardagen. Genom en kontinuerlig dialog om värderingarna håller vi dem levande och närvarande.

Vi ser kraften i varje individ

Alla människor är olika. Vi möter var och en med respekt och finner styrkan i varje individs förutsättningar och personlighet. Genom personliga utmaningar utvecklar var och en sina kunskaper och förmågor.

Vi når längre tillsammans

Vi samarbetar och är öppna för olika perspektiv. Genom att själva bidra och försöka förstå hur andra tänker, lär vi av varandra. Detta gör att vi blir tryggare, som grupp och som individer. Vi uppmuntrar varandra och ger konstruktiv återkoppling, vilket är en grund för att nå längre tillsammans.

Vi har höga förväntningar

Alla kan och vill lyckas. Därför har vi höga förväntningar, på oss själva och på varandra vilket ger högre resultat. Med en positiv anda och tydliga, utmanande och rimliga mål kan vi nå längre än var och en trodde var möjligt.

Vi drivs av utveckling

Genom nyfikenhet och vilja att ta till oss kunskap, se mönster och samband utvecklas vi ständigt. Vi tänjer våra gränser och söker nya vägar. Vi påverkar vår situation och formar vår framtid. Denna drivkraft får oss att hela tiden utvecklas.

Läs vår årsrapport

I Kunskapsskolans årsrapport kan du läsa om medarbetare och elever, pågående projekt och sådant som har hänt under det senaste året. Men också framtida mål och visioner.

Till årsrapporten