Vår historia

I slutet av 1990-talet föddes tanken hos Peje Emilsson om att starta en skola. Som entreprenör på flera områden har hans ambition alltid varit att göra saker bättre. Därför bestämde han sig för att starta den skola som han själv saknade när han var barn - en skola som utgår från att alla människor är olika.

Det nya skolföretaget startade i januari år 1999. I augusti år 2000 öppnade de första fyra grundskolorna och året därpå den första gymnasieskolan.

Idén om en personligt utformad utbildning var grunden till Kunskapsskolans pedagogiska modell.

Tidslinje

• 1990-talet: Idén bakom Kunskapsskolan föddes.
  • 1999: Det nya skolföretaget startade.
  • 2000: De första av Kunskapsskolans grundskolor öppnades för elever i årskurs 6-9.
  • 2001: Den första gymnasieskolan öppnades, i Norrköping.
  • 2012: Den första grundskolan med årskurs 4-5 startade.
  • 2021: Kunskapsskolan startade sin första verksamhet för förskoleklass till årskurs 3.

Läs vår årsrapport

I Kunskapsskolans årsrapport kan du läsa om medarbetare och elever, pågående projekt och sådant som har hänt under det senaste året. Men också framtida mål och visioner.

Till årsrapporten